Pirmā iemaksa ir viens no lielākajiem šķēršļiem mājokļa aizdevuma saņemšanai. Iekrājumu izveidošana prasa laiku, mājokļa iegāde tādēļ tiek atlikta pat uz vairākiem gadiem. Tik ilgi kāroto īpašumu gaidīt, protams, negribas. Lūk, daži padomi, kā naudu pirmajai iemaksai iegūt ātrāk.
Movin
15.02.2021
1. Aprunājies ar radiem
Pajautā tuvākajiem radiem, vai viņi nevar palīdzēt, piemēram, ar bezprocentu aizdevumu. Iespējams, vecāki vai vecvecāki ir gatavi daļu no pirmās iemaksas uzdāvināt.
2. Papildus darbs
Nepieciešamo summu izdosies sakrāt ātrāk, ja atradīsi papildu ienākumu avotu – virsstundas, ārštata projektus, kuros darbu vari veikt no mājām, vai darbu nedēļas nogalēs.
3. Pārskati izdevumus
Samazini izdevumus lietām, bez kurām kādu laiku vari iztikt: pusdienas ņem līdzi no mājām, atsakies no ceļošanas, sporta zāles apmeklējumu aizstāj ar sportošanu mājās vai brīvā dabā. Pārskati transporta izdevumus. Atturies no naudas izdošanas par lietām, kas nav patiešām nepieciešamas. Izvairies arī no ātro kredītu, kredītlīniju un pārtēriņu (overdraftu) izmantošanas. Apdomā, vai pirkums ir vairāk vērts nekā nākotnes mājoklis?
4. Izmanto krājkontu
Uzkrātos līdzekļus no ikdienā izmantojamā maksājumu konta pārliec krājkontā, kur par tiem saņemsi peļņas procentus.
5. Izmanto norēķinu kartes ar naudas atmaksas programmu
Ikdienas norēķiniem izvēlies maksājumu karti, kas par veiktajiem pirkumiem atgriež noteiktu procentu (cashback) vai aprēķina peļņas procentu konta atlikumam.
6. Padzīvo pie vecākiem vai īrē lētāku dzīvesvietu
Īre veido līdz pat 2/3 no mūsu ikmēneša izdevumiem. Pārvākties uz kādu laiku atpakaļ pie vecākiem var būt ļoti labs veids, kā ātri uzkrāt ievērojamu naudas summu. Apdomā arī iespēju padzīvot mazākā (lētākā) īrējamā īpašumā.
7. Pārdod īpašumu
Ja tavā rīcībā ir jau ir kāds īpašuma, tā pārdošana var palīdzēt piepildīt loloto sapni par savu mājokli.
8. Izmanto valsts atbalsta programmas
Pārliecinies, vai esi informēts par Latvijā pieejamajām valsts vai pašvaldību atbalsta programmām mājokļa iegādei. Piemēram, Altum mājokļa garantijas programma palīdz iegūt īpašumu jaunajiem profesionāļiem un ģimenēm, kurās ir vismaz viens nepilngadīgs bērns.
9. Sarīko izpārdošanu
Pārdod lietas, kas nav vajadzīgas un kuras neizmanto jau gadiem. Krāmu tirdziņi, Facebook interešu grupas un interneta vietnes kā ss.com un eBay.com ir lieliski piemērotas šim mērķim.
Līgums par kredīta starpniecības pakalpojumu sniegšanu
Klients: fiziska persona, kura izmanto (vai izmantos) Starpnieka kredīta starpniecības pakalpojumu un ir apstiprinājusi (vai apstiprinās) šī Līguma par kredīta starpniecības pakalpojumu sniegšanu noteikumus, no vienas puses, un
Starpnieks: Akciju sabiedrība “Direct Mortgage Capital”, vienotais reģistrācijas Nr. 40103968207, juridiskā adrese: Ganību dambis 3/1-8A, Rīga, LV-1045, faktiskā pakalpojuma sniegšanas vietas adrese: Pulkveža Brieža iela 15, 5.stāvs, Rīga, LV-1010, e-pasta adrese: info@dmcbonds.com, kuru uz statūtu pamata pārstāv tās valdes loceklis Viliams Kristians Šaubs (William Christian Schaub), no otras puses, un
Galvinieks/ Līdzaizņēmējs: Klienta piesaistītā fiziska persona, kura vēlas sniegt galvojumu par Klienta saistībām/ vai kļūt par līdzaizņēmēju (tālāk Līguma tekstā Galvinieks un Līdzaizņēmējs kopā un atsevišķi saukts Galvinieks), kas izriet no hipotekārā aizdevuma līguma, ko Klients var noslēgt Starpnieka pakalpojumu izmantošanas rezultātā, un ir apstiprinājusi (vai apstiprinās) šī Līguma par kredīta starpniecības pakalpojumu sniegšanu noteikumus, izmantojot tiešsaistes web aplikāciju (https://loans.dmcbonds.com/)
Ņemot vērā, ka:
(a) Klients vēlas izmantot Starpnieka pakalpojumus un saņemt hipotekārā aizdevuma vai cita veida aizdevuma, kas nodrošināts ar nekustamā īpašuma ķīlu, finansēšanas piedāvājumus no Starpnieka sadarbības partneriem;
(b) Klients var piesaistīt Galvinieku kā vienu no aizdevuma nodrošinātājiem;
(c) Starpnieks ir reģistrēts Patērētāju tiesību aizsardzības centra Kredīta starpnieku un kredītu starpnieku pārstāvju Reģistrā (pieejams tiešsaistē www.ptac.gov.lv) 27.02.2019. ar reģistrācijas Nr. KS-09;
(d) Starpnieks sadarbojas ar vairākām bankām (licencētas kredītiestādes) un licencētiem nebanku aizdevējiem (turpmāk – Aizdevēji vai Aizdevējs) kā neatkarīgs starpnieks.
Ja Klients ir parakstījis Līgumu klātienē vai ar drošu elektronisko parakstu. vai apstiprinājis šo Līguma par kredīta starpniecības pakalpojumu sniegšanu noteikumus tiešsaistes web aplikācijā, tiek uzskatīts, ka Klients un Starpnieks (turpmāk kopā/atsevišķi - Puses/Puse) noslēdz šo līgumu (turpmāk – Līgums) ar zemāk sekojošiem noteikumiem.
Jebkurā gadījumā Puses vienojas, ka Līguma noteikumi vienādi attiecas gan uz Klientu, gan Galvinieku (turpmāk – Otrā Līguma Puse), izņemot Līguma punktus, kuros ir minēts tikai Klients vai tikai Galvinieks. Šajā gadījumā, atbilstošais Līguma punkts attiecas tikai uz to Pusi (Klientu vai Galvinieku), kas minēta attiecīgajā Līguma punktā.
Ja Galvinieks ir parakstījis šo Līgumu klātienē vai ar drošu elektronisko parakstu vai apstiprinājis Līguma par kredīta starpniecības pakalpojumu sniegšanu noteikumus tiešsaistes web aplikācijā, tiek uzskatīts, ka Galvinieks un Starpnieks (turpmāk kopā/atsevišķi - Puses/Puse) noslēdz šo līgumu (turpmāk – Līgums) ar zemāk sekojošiem noteikumiem.
Jebkurā gadījumā Puses vienojas, ka Līguma noteikumi vienādi attiecas gan uz Klientu, gan Galvinieku (turpmāk – Otrā Līguma Puse), izņemot Līguma punktus, kuros ir minēts tikai Klients vai tikai Galvinieks. Šajā gadījumā atbilstošais Līguma punkts attiecas tikai uz to Pusi (Klientu vai Galvinieku), kas minēta attiecīgajā Līguma punktā.
1. Līguma priekšmets
1.1. Ar šo Līgumu Starpnieks apņemas, pamatojoties uz Līguma Otras Puses pieteikumu, veikt visas nepieciešamās darbības, lai Klients ar Starpnieka palīdzību saņemtu hipotekārā aizdevuma vai cita veida aizdevuma, kas nodrošināts ar nekustamā īpašuma ķīlu (turpmāk – Aizdevums), finansēšanas piedāvājumus no Aizdevējiem.
1.2. Lai izpildītu ar šo Līgumu pielīgtās saistības, Starpnieks veic sekojošas darbības un sniedz otrajai Līguma Pusei sekojošus pakalpojumus (turpmāk – Pakalpojumi):
a) Starpnieks ievāc informāciju un datus par Otro Līguma Pusi un dokumentus, kas ir nepieciešami Aizdevuma pieteikuma izskatīšanai un Aizdevuma piešķiršanai, t.sk. Klienta un Galvinieka (ja tiek piesaistīts Galvinieks) spējas atmaksāt kredītu izvērtēšanai (turpmāk tekstā – dati/informācija); datu ievākšana notiek personīgi vai ar Web aplikācijas https://loans.dmcbonds.com/ (turpmāk – Aplikācija) palīdzību/starpniecību.
b) Starpnieks veic ievāktās informācijas manuālo analīzi, strukturē darījumu un sagatavo kredīta lietu Aizdevējiem;
c) Starpnieks informē Klientu par saņemtajiem piedāvājumiem no Aizdevējiem vai novirza Klientu pie noteiktā Aizdevēja (atkarībā no vēlamā Aizdevuma veida).
1.3. Klientam un Galviniekam ir zināms un saprotams, lai Starpnieks sniegtu Pakalpojumus, saskaņā ar normatīvo aktu prasībām un Līguma noteikumiem, kā arī ievērojot Aizdevēju Aizdevuma izskatīšanas un piešķiršanas noteikumus, Starpniekam jāiegūst informācija un dati, t.sk. personas dati, dokumenti par Klientu un Galvinieku (sk. Līguma 4.,5. nodaļu) un jānodod tālākai apstrādei Aizdevējam Aizdevuma pieteikuma izskatīšanai un Aizdevuma piešķiršanai.
1.4. Ar šo Klients un Galvinieks piešķir tiesības Starpniekam:
a) iegūt informāciju un datus, kā arī dokumentus par Klientu vai Galvinieku (ja tiek piesaistīts Galvinieks) Pakalpojuma sniegšanai un Līguma noslēgšanai un izpildei;
b) piešķir tiesības saņemt informāciju no Aizdevēja par Klienta Aizdevuma pieteikuma izskatīšanas gaitu un rezultātu (apstiprināts vai noraidīts, vai cits statuss), Aizdevēja Aizdevuma piedāvājuma apstiprināšanu vai noraidīšanu; Aizdevuma piedāvājuma detaļas (t.sk. Aizdevuma summa, Aizdevuma līguma nosacījumi, ar Aizdevumu saistīto nodrošinājuma (hipotēkas līguma, galvojuma, ķīlas, u.c.) līguma nosacījumi un līguma projekti un citu informāciju saistībā ar Aizdevuma un tā nodrošinājuma darījumu, ieskaitot informāciju par to, vai ir/nav noslēgts Aizdevuma un ar to saistītie līgumi starp Klientu un Galvinieku (ja piesaistīts Galvinieks) un Aizdevēju, un tā nosacījumiem.
1.5. Sniedzot Pakalpojumus un izpildot citas no Līguma izrietošas saistības, Starpnieks rīkojas godīgi, taisnīgi, pārredzami un profesionāli, ņemot vērā Otrās Līguma Puses tiesības un intereses.
1.6. Klients par sniegtajiem Pakalpojumiem samaksā Starpniekam komisijas maksu saskaņā ar Līguma noteikumiem.
2. Pakalpojumu sniegšanas kārtība
2.1. Pakalpojumu sniegšana tiek uzsākta pēc tam, kad Puses ir noslēgušas šo Līgumu un Starpnieks ir saņēmis informāciju, kas ir nepieciešama Klienta un Galvinieka (ja tiek piesaistīts Galvinieks) spējas atmaksāt Aizdevumu izvērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par Aizdevuma piešķiršanu;
2.2. Gadījumā, ja attaisnojošu iemeslu dēļ Otrā Līguma Puse nespēj aizpildīt Aplikācijā ieprasīto informāciju, pabeigt reģistrācijas procesu un apstiprināt šī Līguma noteikumus, Starpnieks veic visas nepieciešamās darbības, lai noslēgtu šo Līgumu papīra formātā parakstītu to personīgi vai ar drošu elektronisko parakstu, kā arī informē Otro Līguma Pusi par to, kāda informācija, dati un dokumenti ir nepieciešami Klienta un Galvinieka (ja tiek piesaistīts Galvinieks) un viņu spējas atmaksāt aizdevumu izvērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par Aizdevuma piešķiršanu, un Otrā Līguma Puse sniedz Starpniekam šo informāciju personīgi vai izmantojot drošus komunikācijas rīkus. Puses apstiprina, ka tās Pakalpojuma sniegšanas gaitā var sazināties, izmantojot Līgumā norādītos saziņas līdzekļus, t.sk. tālruņa numuru.
2.3. Klientam un Galviniekam ir zināms, ka Starpnieks nesadarbojas ar pilnīgi visiem aizdevējiem, kas darbojas hipotekārās kreditēšanas tirgū, tādēļ nevar garantēt Otrajai Līguma Pusei viszemāko cenu vai visizdevīgākos nosacījumus. Taču Starpnieks apņemas darboties vislabākajās Otrās Līguma Puses interesēs, piemeklējot piemērotus Aizdevuma noteikumus.
2.4. Klients patstāvīgi pieņem lēmumu par viņam piemeklēto Aizdevuma piedāvājumu pieņemšanu vai noraidīšanu, un Starpnieks nenes atbildību par iespējamām sekām, kas var rasties turpmākās Otrās Līguma Puses un Aizdevēja sadarbības rezultātā.
3. Maksa par Pakalpojumu sniegšanu
3.1. Komisijas maksa par Starpnieka pakalpojumiem tiek noteikta no 0 līdz 2% apmērā no Klientam piešķirtās Aizdevuma summas (turpmāk – Komisijas maksa) atkarībā no Aizdevēja nosacījumiem. Klients maksā Komisijas maksu sekojošā kārtībā:
3.1.1. Klients maksā Komisijas maksu saskaņā ar Starpnieka izrakstīto rēķinu, kas tiek nosūtīts uz Klienta e-pasta adresi, izsniegts Klientam papīra formā vai darīts pieejams Klientam jebkādā citā saziņas veidā; vai
3.1.2. Klients maksā Komisijas maksu Aizdevējam saskaņā ar Aizdevēja izrakstīto rēķinu, kas tiek nosūtīts uz Klienta e-pasta adresi, izsniegts Klientam papīra formā vai darīts pieejams Klientam jebkādā citā saziņas veidā. Šajā gadījumā Starpnieks izskaidro Klientam, samaksas kārtību un to, vai šī maksa tiks vai netiks daļēji vai pilnībā ieskaitīta Komisijas maksas samaksā. Ja Komisijas maksa tiek noteikta 0% apmērā, tad Klients par to tiek informēts un attiecīgi rēķins netiek izsniegts.
3.2. Ar šo Līgumu pielīgto saistību izpildes gaitā, atkarībā no izvēlētā Aizdevēja, Starpnieks informē Klientu, kurš Komisijas maksas samaksas veids tiks piemērots.
3.3. Jebkurā gadījumā Komisijas maksa tiek maksāta tikai pēc Aizdevuma līguma noslēgšanas starp Klientu, Galvinieku (ja tiek piesaistīts Galvinieks) un attiecīgo Aizdevēju.
3.4. Sadarbojoties ar Aizdevēju, Klientam var būt papildus izdevumi par Aizdevēja sniegtajiem pakalpojumiem, kas maksājami Aizdevējam; to apmēru un samaksas kārtību nosaka katrs Aizdevējs.
4. Klienta un Galvinieka informācijas/ datu pieprasīšana no trešajām personām
4.1. Pakalpojumu sniegšanas ietvaros un no Līguma izrietošo saistību izpildes nolūkā Starpnieks pieprasa no trešajām personām un saņem Otrās Līguma Puses datus, kas ir nepieciešami Klienta un Galvinieka (ja tiek piesaistīts Galvinieks) spējas atmaksāt kredītu izvērtēšanai:
4.1.1. no AS “Kredītinformācijas birojs” (reģ. Nr. 40103673493, juridiskā adrese: Grēdu ielā 4a, Rīga, LV-1019, Tel. +371 66934700, info@kib.lv) Starpnieks saņem par Otro Līguma Pusi uzkrāto kredītinformāciju (t.i. jebkādu AS „Kredītinformācijas birojs” rīcībā esošu informāciju, kas raksturo otrās Līguma puses kredītspēju, t.sk. informāciju par spēkā esošām un izpildītām kredītsaistībām, kredītsaistību izpildes kavējumiem, piešķirto kredītreitingu);
4.1.2. no SIA “Creditreform Latvija” (reģ.Nr. 40003255604, juridiskā adrese: Skanstes iela 52, Rīga, LV-1013, tel. +371 67501030, debt@creditreform.lv) Starpnieks saņem uzkrāto informāciju par Otrās Līguma Puses parādvēsturi (t.i. “SIA Creditreform Latvija” fiksēto negatīvo gadījumu, kad par Otrā Līguma Puse nav pieņemamā laikā izpildījusi savas kavētās saistības pret kreditoru, kopumu);
4.1.3. no Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienesta Starpnieks saņem uzkrāto informāciju par Otrās Līguma Puses ienākumiem par pārskata periodu, kas nepārsniedz pēdējos divdesmit četrus mēnešus pirms datu pieprasīšanas dienas. Minētā informācija tiek saņemta ar AS “Kredītinformācijas birojs” starpniecību;
4.1.4. no kredītiestādes – bankas vai bankas filiāles (no Aplikācijā piedāvāto banku saraksta), kuras attālinātas identifikācijas līdzekļus Otrā Līguma Puse izmanto, lai identificētu sevi (Klienta personas identifikācijā) Aplikācijā, Starpnieks saņem uz Otrās Līguma Puses vārda atvērto kontu bankā pārskatus par periodu, kas nepārsniedz pēdējos divpadsmit mēnešus pirms datu pieprasīšanas dienas. Informācija tiek saņemta ar Instantor AB (Zviedrijas Karalistes reģ. Nr. 556818-2835, juridiskā adrese: Vasagatan 16, 111 20, Stokholma, Zviedrijas Karaliste; privacy@instantor.com) un KONTOMATIK UAB (Lietuvas Republikas reģ.Nr. 304852516, juridiskā adrese: Upės 23, LT-08128 Viļņa, Lietuva; contact.lt@kontomatik.com) starpniecību;
4.2. Starpnieka atteikums sniegt Pakalpojumus, Aizdevēju atteikums piešķirt Aizdevumu Klientam, Līguma izbeigšana vai Līguma izpilde izbeidz Starpnieka tiesības turpmākiem datu pieprasījumiem par Otro Līguma Pusi, taču attiecībā uz saņemtajiem datiem Līguma noteikumi par personas datu apstrādi paliek spēkā esoši.
5. Personas datu apstrāde
5.1. Starpnieks ir personas datu (turpmāk – Personas dati) pārzinis.
5.2. Informācija par Personas datu apstrādes nolūkiem, apstrādes pamatu, apstrādājamo datu kategorijām, datu glabāšanas termiņu, datu saņēmēju kategorijām, kā arī Otrās Līguma Puses kā datu subjekta tiesībām, ir ietverta Starpnieka Privātuma politikā, kas ir pieejama bez maksas Starpnieka mājaslapā (www.dmcbonds.com ), kā arī Starpnieka birojā tā darba laikā.
5.3. Lai noslēgtu un izpildītu no šī Līguma izrietošās saistības, t.sk. sniegtu Pakalpojumu, Starpnieks nodos Personas datus, kas ir nepieciešami Klienta un Galvinieka (ja tiek piesaistīts Galvinieks) spējas atmaksāt kredītu izvērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par Aizdevuma piešķiršanu, Aizdevējiem. Starpnieks pēc Otrās Līguma Puses pieprasījuma sniedz tai informāciju par to, kam tika sniegti Personas dati un kādas Personas datu kategorijas tika sniegtas katram Aizdevējam.
5.4. Katrs Aizdevējs, kuram šī Līguma ietvaros tiek nosūtīti Personas dati, kļūst par patstāvīgu Personas datu pārzini.
5.5. Starpnieks sadarbojas ar Aizdevējiem, kas ir bankas (kredītiestādes) un licencētas patērētāju kreditēšanas kompānijas. Atkarībā no vēlamā Aizdevuma veida, kā arī no citiem apstākļiem (piemēram, Otrās Līguma puses kredītvēsture un parādvēsture), Personas dati var tikt nodoti šādām partnerbankām un citiem Aizdevējiem: AS Luminor Bank AS Latvijas filiāle, (kas apstrādās Personas datus saskaņā ar Privātuma aizsardzības noteikumiem: (https://www.luminor.lv/lv/privatuma-politika) AS “Citadele banka” (kas apstrādās Personas datus saskaņā ar Privātuma aizsardzības noteikumiem: https://www.citadele.lv/lv/atbalsts/fizisko-personu-datu-apstrade/ )
AS “PrivatBank” (kas apstrādās Personas datus saskaņā ar Privātuma politiku: https://www.privatbank.lv/noteikumi/personal-data-processing/ ) Vai licencētām patērētāju kreditēšanas kompānijām:
SIA “Grand Credit” (kas apstrādās Personas datus saskaņā ar Fizisko personu datu apstrādes politiku: https://grandcredit.lv/lv/privacy-policy-and-cookies/fizisko-personu-datu-apstrades/ )
AS “Hipocredit” (kas apstrādās Personas datus saskaņā ar Privātuma politiku: https://www.hipocredit.lv/media/privacy-policy.pdf ).
Ja Pakalpojuma sniegšanas gaitā Starpnieks noslēdz sadarbības līgumus ar citām bankām (kredītiestādēm) vai patērētāju kreditēšanas kompānijām, attiecīgais Aizdevējs apstrādās Personas datus saskaņā ar tā privātuma politiku, kas būs pieejama attiecīga Aizdevēja mājaslapā.
5.6. Starpnieks neplāno nodot Personas datus valstīm, kas neietilpst Eiropas Savienībā/Eiropas Ekonomiskajā zonā, bet gadījumā, ja tas notiks, tas tiks darīts ievērojot spēkā esošās tiesību normas, kas attiecas uz fiziskās personas datu apstrādi un aizsardzību.
5.7. Gadījumā, ja Klients atzīmē Aplikācijā (vai citā veidā informē Starpnieku), ka vēlās saņemt Aizdevumu ar valsts galvojumu (AS "Attīstības finanšu institūcija ALTUM", reģ.Nr.50103744891, turpmāk tekstā - Altum, garantiju)
a) ģimenēm ar bērniem, Starpnieks nodos attiecīgiem Aizdevējiem arī Klienta apgādībā esošo bērnu personas datus. Altum ir patstāvīgs Klienta un viņa apgādībā esošo bērnu personas datu pārzinis. Altum ir tiesisks pamats veikt Klienta un viņa apgādībā esošo bērnu personas datu apstrādi, kā arī savstarpēji apmainīties ar Aizdevējiem ar informāciju par Klientu, Klienta kredītvēsturi, ģimenes stāvokli, piedāvāto nodrošinājumu, dzīvesvietu, maksājumu disciplīnu un citu nepieciešamu informāciju. Gadījumā, ja kredīts (Aizdevums) ar valsts galvojumu ģimenēm ar bērniem netiks noformēts, Starpnieks, attiecīgi Aizdevējs un Altum pārtrauks Klienta un Klienta apgādībā esošo bērnu datu apstrādi, līdzko būs pagājis tiesību aktos minētais laika periods, kas paredzēts šādu datu glabāšanai;
b) jaunajiem speciālistiem, kuriem ir pastāvīgi ienākumi, bet nav pietiekamu uzkrājumu pirmās iemaksas veikšanai, Starpnieks nodos attiecīgiem Aizdevējiem informāciju un datus par Klientu šīs atbalsta programmas prasību izpildei. Altum ir patstāvīgs Klienta datu pārzinis. Altum ir tiesisks pamats veikt Klienta personas datu apstrādi, kā arī savstarpēji apmainīties ar Aizdevējiem ar informāciju par Klientu, piedāvāto nodrošinājumu, izglītības apliecinošiem dokumentiem un citu nepieciešamo informāciju. Gadījumā, ja kredīts (Aizdevums) ar valsts galvojumu jaunajiem speciālistiem netiks noformēts, Starpnieks, attiecīgi Aizdevējs un Altum pārtrauks Klienta datu apstrādi, līdzko būs pagājis tiesību aktos minētais laika periods, kas paredzēts šādu datu glabāšanai.
6. Pušu tiesības un pienākumi
6.1. Starpnieka pienākumi:
6.1.1. sniedzot Pakalpojumus un pildot no Līguma izrietošas saistības, rīkoties Otrās Līguma Puses interesēs un ievērot tās tiesības;
6.1.2. saprātīgā termiņā, bet ne vēlāk kā 3 (trīs) darba dienu laikā no Klienta pieprasījuma saņemšanas sniegt Klientam detalizētu informāciju par Pakalpojumu sniegšanas gaitu un par:
a) Aizdevēja piedāvājumu/ pieņemto lēmumu par Aizdevuma piešķiršanu (ja tādi tiks saņemti) un Aizdevuma nosacījumiem (t.sk. Aizdevuma summa, procentu apmērs, atmaksas nosacījumi, priekšnosacījumi Aizdevuma izsniegšanai, u.c. Aizdevuma noteikumi saskaņā ar Aizdevēja piedāvājumu).
b) Aizdevēju atteikumiem piešķirt Aizdevumu (ja tādi tiks saņemti).
6.2. Starpnieka tiesības:
6.2.1. pieprasīt un saņemt no Otrās Līguma Puses papildus informāciju un datus (izņemot to, kas ir iegūta izmantojot Aplikāciju) un dokumentus, kas ir nepieciešami Klienta un Galvinieka (ja tiek piesaistīts Galvinieks) spējas atmaksāt kredītu izvērtēšanai un darījuma strukturēšanai;
6.2.2. nodot no Otrās Līguma Puses saņemtu informāciju, datus, t.sk. Personas datus, un dokumentus, kā arī informāciju, par Otro Līguma Pusi, ko Starpnieks likumīgi iegūs no citiem avotiem izmantojot Aplikāciju, Aizdevējiem Klienta pieteikuma izskatīšanai un Aizdevuma piešķiršanas piedāvājuma sagatavošanai;
6.2.3. pieprasīt Aizdevējam un saņemt Klienta/ Galvinieka vārdā Līguma 1.4. punktā norādīto informāciju, dokumentu projektus, un to nodot Klientam/ Galviniekam;
6.2.4. nenodot Klienta Aizdevuma pieteikumu izskatīšanai Aizdevējiem, ja Otrā Līguma Puse neidentificē sevi (savu personību) Aplikācijā ar bankas attālinātas identifikācijas līdzekli (no Aplikācijā piedāvāto banku saraksta) vai pēc Starpnieka pieprasījuma nesniedz vai sniedz nepietiekošā apjomā informāciju, datus un dokumentus, kas ir nepieciešami Klienta un Galvinieka (ja tiek piesaistīts Galvinieks) spējas atmaksāt Aizdevumu izvērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par Aizdevuma piešķiršanu, vai sniedz Starpniekam nepatiesu vai nepilnīgu informāciju;
6.2.5. nenodot Klienta pieteikumu izskatīšanai tiem Aizdevējiem, kas pēc Klienta sniegtās informācijas ir noraidījuši Klienta Aizdevuma pieteikumus 90 (deviņdesmit) kalendāro dienu periodā pirms Līguma noslēgšanas vai gadījumā, ja Starpnieks pamatoti uzskata, ka Klienta pieteikums tiks noraidīts;
6.2.6. saņemt Komisijas maksu, ja Pakalpojumu sniegšanas rezultātā Klients noslēdz Aizdevuma līgumu ar Aizdevēju.
6.3. Klienta pienākumi:
6.3.1. sniegt Starpniekam pilnīgas un patiesas ziņas, informāciju un datus, un pēc Starpnieka pieprasījuma iesniegt papildus dokumentus, informāciju un datus, kas ir nepieciešami Klienta spējas atmaksāt Aizdevumu izvērtēšanai un Aizdevuma darījuma strukturēšanai;
6.3.2. Sniegt Starpniekam pilnīgu un patiesu informāciju par to vai 90 (deviņdesmit) kalendāro dienu periodā pirms Līguma noslēgšanas Klients ir iesniedzis Aizdevuma pieteikumus kādā no LR reģistrētām bankām (kredītiestādēm) vai citiem licencētiem kreditoriem, un vai ir saņemti atteikumi piešķirt Aizdevumu (norādot atteikuma iemeslus);
6.3.3. Nekavējoties informēt Starpnieku par jebkādām izmaiņām informācijā un datos, t.sk. dokumentos, kas tika sniegta Starpniekam Pakalpojuma ietvaros un šī Līguma izpildei.
6.3.4. Samaksāt Starpniekam Komisijas maksu par Starpnieka pakalpojumiem saskaņā ar Līguma noteikumiem.
6.3.5. Gadījumā, ja Klienta Aizdevumam tiek piesaistīts Galvinieks, nodrošināt, ka Galvinieks apstiprina Līguma noteikumus Aplikācijā un identificē sevi (savu personību) Aplikācijā ar bankas attālinātas identifikācijas līdzekli (no Aplikācijā piedāvāto banku saraksta).
6.4. Galvinieka pienākumi:
6.4.1. sniegt Starpniekam pilnīgas un patiesas ziņas, informāciju n datus un pēc Starpnieka pieprasījuma iesniegt papildus dokumentus, kas ir nepieciešami Klienta un Galvinieka spējas atmaksāt Aizdevumu izvērtēšanai un darījuma strukturēšanai;
6.4.2. Nekavējoties informēt Starpnieku par jebkādām izmaiņām informācijā, ziņās un datos, kā arī dokmumentos, kas tika sniegti Starpniekam Pakalpojuma sniegšanai un šī Līguma izpildei.
6.5. Klienta tiesības:
6.5.1. pieprasīt un saņemt informāciju par Pakalpojumu sniegšanas gaitu un par Aizdevēju:
a) piedāvājumu un lēmumu piešķirt Aizdevumu, tā nosacījumiem, ja minēto informāciju Aizdevējs ir sniedzis Starpniekam,
b) atteikumiem piešķirt Aizdevumu (ja tādi tiks saņemti);
6.5.2. atteikties no Aizdevēju Aizdevuma piedāvājumiem, ja kādu iemeslu dēļ tie neapmierina Klientu.
7. Līguma darbības termiņš un atteikuma tiesības
7.1. Līgums stājas spēkā pēc tam, kad Otrā Līguma Puse Aplikācijā ir izvēlējusies piekrist Līguma noteikumiem (izdarīta piekrišana, atzīmējot šai piekrišanai atvēlēto lauku), vai parakstījusi Līgumu papīra formātā personīgi vai ar drošu elektronisko parakstu, un darbojas līdz pilnīgai un pienācīgai Pušu saistību, kas izriet no Līguma, izpildei. Līgumam tiek piemēroti Latvijas Republikā spēkā esošie normatīvie akti
7.2. Otrā Līguma Puse var izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no Līguma 14 (četrpadsmit) dienu laikā no Līguma spēkā stāšanās dienas, nosūtot uz Starpnieka e-pasta adresi nepārprotamu paziņojumu par atteikuma tiesību izmantošanu (paziņojumā obligāti norādot savu vārdu, uzvārdu un personas kodu).
7.3. Pēc atteikuma tiesību termiņa beigām Otrā Līguma Puse var vienpusēji izbeigt Līgumu pirms termiņa, 5 (piecas) darba dienas pirms Līguma izbeigšanas nosūtot uz Starpnieka e-pasta adresi nepārprotamu paziņojumu par Līguma izbeigšanu (paziņojumā obligāti norādot savu vārdu, uzvārdu un personas kodu).
7.4. Otrā Līguma Puse apzinās un piekrīt, ka viņa zaudē atteikuma tiesības, kā arī tiesības vienpusēji izbeigt Līgumu pēc atteikuma tiesību termiņa beigām, ja Starpnieks ir sniedzis Pakalpojumus saskaņā ar Līguma noteikumiem un Klients un Galvinieks (ja tiek piesaistīts Galvinieks) ir noslēdzis Aizdevuma līgumu ar Aizdevēju.
7.5. Starpnieks vienpusēji var izbeigt Pakalpojumu sniegšanu, ja Otrā Līguma Ppuse nepilda Līgumā norādītus Klienta vai Galvinieka (ja tiek piesaistīts Galvinieks) pienākumus.
7.6. Puses vienojas, ka Līgums tiek uzskatīts par abpusēji izbeigtu pirms termiņa, ja Klients noraida visus viņam piedāvātus Aizdevēja piedāvājumus vai saņem noraidījumus no visiem Aizdevējiem, ar kuriem sadarbojas Starpnieks, kā arī 6.2.4. un 6.2.5. punktos noteiktajos gadījumos.
7.7. Soda sankcijas par atteikuma tiesību izmantošanu vai Līguma pirmstermiņa izbeigšanu netiek piemērotas.
8. Klienta un Galvinieka sūdzību izskatīšana un strīdu risināšana
8.1. Jebkādas Klienta un Galvinieka iesniegumi, sūdzības, pretenzijas, ierosinājumi Starpniekam tiek iesniegtas un izskatītas saskaņā ar Starpnieka Patērētāju sūdzību izskatīšanas kārtību (pieejama mājaslapā www.dmcbonds.com).
8.2. Visi pušu strīdi saistībā ar Līgumu tiek risināti savstarpēju pārrunu ceļā. Ja strīds nevar tikt atrisināts pārrunu ceļā, to nodod izskatīšanai vispārējā Latvijas Republikas tiesā pēc piekritības saskaņā ar procesuālajiem tiesību aktiem. Klientam un Galviniekam ir iespēja izmantot ārpustiesas strīdu risināšanas un tiesiskās aizsardzības procedūras (informācija pieejama mājaslapā www.ptac.gov.lv ).
9. Citi noteikumi
9.1. Jebkuriem Līguma grozījumiem un papildinājumiem, vienošanās pie Līguma jābūt izpildītiem rakstveidā un Pušu parakstītiem.
9.2. Pušu komunikācija šī Līguma ietvaros tiek veikta, nosūtot ziņojumus Pusei uz Līgumā norādītām elektroniskā pasta adresēm vai pa pastu. Jebkuri elektroniski nosūtīti paziņojumi tiks uzskatīti par saņemtiem nākamajā darba dienā pēc to nosūtīšanas. Jebkuri pa pastu nosūtīti paziņojumi tiks uzskatīti par saņemtiem trešajā darba dienā pēc to nosūtīšanas.
9.3. Pēc Līguma parakstīšanas visas iepriekšējās Pušu pārrunas un mutiskās vienošanās saistībā ar Līguma priekšmetu kļūst par spēkā neesošām.
Informācija, kuru saskaņā ar 2016.gada 25.oktobra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 691 “Noteikumi par patērētāja kreditēšanu” kredīta starpnieks, kas piedāvā patērētājam kredītu, kura atmaksa nodrošināta ar nekustamā īpašuma hipotēku vai kura mērķis ir iegūt vai saglabāt tiesības uz nekustamo īpašumu, laikus pirms kredīta starpniecības darbību veikšanas bez maksas sniedz patērētājam.
1. Informācija par Starpnieku
Nosaukums: Akciju sabiedrība “Direct Mortgage Capital”
Reģistrācijas numurs: 40103968207
Juridiskā adrese: Ganību dambis 3/1-8A, Rīga, LV-1045
Faktiskā pakalpojuma sniegšanas vietas adrese: Pulkveža Brieža iela 15, 5.stāvs, Rīga, LV-1010
Mājaslapa: www.dmcbonds.com
e-pasts: info@dmcbonds.com
tālrunis: 2. Reģistrs
Starpnieks ir reģistrēts kredīta starpnieku un kredīta starpnieku pārstāvju reģistrā 2019. gada 27.februārī ar reģistrācijas numuru KS – 09. Kredīta starpnieku un kredīta starpnieku pārstāvju reģistru uztur Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, kurš atrodas Patērētāju tiesību aizsardzības centra interneta vietnes www.ptac.gov.lv sadaļā Datubāzes. 3. Sadarbības veids
Līguma noslēgšanas brīdī Starpnieks ir neatkarīgs kredītu starpnieks. 4. Padomu došana
Starpnieks nepiedāvā Klientam padomu došanas pakalpojumu 2016.gada 25.oktobra Ministru kabineta Noteikumu Nr.691 “Noteikumi par patērētāju kreditēšanu” VII nodaļas izpratnē. 5. Komisijas maksa par starpniecības pakalpojumu sniegšanu
5.1. Starpnieks par tā sniegtajiem pakalpojumiem, atbilstoši noteiktajai norēķinu kārtībai, saņem komisijas maksu līdz 2% apmērā no Klientam piešķirtā hipotekārā aizdevuma summas.
5.2. Līguma noslēgšanas brīdī Starpniekam nav noslēgti līgumi ar Aizdevējiem, kas paredz komisijas maksu vai citu atlīdzību par Starpnieka sniegtajiem pakalpojumiem saistībā ar kreditēšanas līgumu. Ja Pakalpojumu sniegšanas gaitā šādi līgumi tiks noslēgti, Klients tiks par to informēts, un faktiskā komisija maksas summa tiks norādīta 2016.gada 25.oktobra Ministru kabineta Noteikumu Nr.691 “Noteikumi par patērētāju kreditēšanu” 2. pielikumā iekļautajā Eiropas standartizētās informācijas veidlapā vēlākā posmā. 6. Ārpustiesas strīdu risināšanas un tiesiskās aizsardzības procedūra
Klientam ir iespēja izmantot ārpustiesas strīdu risināšanas un tiesiskās aizsardzības procedūras. Strīds tiek izskatīts Patērētāju strīdu risināšanas komisijā. Strīda risināšana Patērētāju strīdu risināšanas komisijā strīda pusēm ir bez maksas. Sīkāka informācija par strīdu izskatīšanu ir pieejama Patērētāju tiesību aizsardzības centra interneta vietnes www.ptac.gov.lv sadaļā Datubāzes.
MĒS IZMANTOJAM SĪKDATNES!
Mēs izmantojam sīkdatnes, lai uzlabotu jūsu pieredzi un piegādātu personalizētu saturu. Izmantojot Movin, jūs piekrītat mūsu sīkfailu politikai.