Kāpēc tā notiek? 

Tradicionālais mājokļa pircējs meklē mājokli galvenokārt nedēļas nogalēs pēc tam, kad nedēļas laikā ir izskatījis sludinājumus, iespējams izvēlējies nekustamo īpašumu aģentu un pieteicies hipotekārajam kredītam savā pašreizējā bankā. Ja bankas piedāvājums nesakrīt ar vēlmēm un vajadzībām, hipotēkas pieteikšanas process tiek atkārtots citās bankās līdz tiek atrasts labākais piedāvājums. Tad var turpināt procesu ar mājokļa iegādi. 

Protams, tas iespējams tikai tad, ja pārdevējs ir gatavs gaidīt pircēju, kurš pavada laiku dodoties no bankas uz banku. Bieži sapņu īpašums tiek zaudēts, jo nav skaidrības par iespējamo finansējumu. Ja procesa sākumā būtu iesaistīts brokeris, klientam būtu bijusi iespēja uzzināt, kādā cenu kategorijā meklēt īpašumu ir drošs lēmums; kāda ir summa, ko bankas reāli būtu gatavas aizdot. 

Latvijā klienti ir gatavi domāt par profesionāļu iesaistīšanu hipotekārā kredīta iegūšanas procesā tikai pēc vilšanās. Hipotēku brokerim ir pienākums apkopot visus datus, kas nepieciešami hipotēkas pieteikuma iesniegšanai un lēmuma pieņemšanas procesam, kā arī visam, kas vajadzīgs tālākajā procesā. Strādājot ar brokeri, klients iegūst vairākus piedāvājumus no bankām vienlaicīgi un var operatīvi izvēlēties sev piemērotāko. Ja šis hipotēkas brokeris labi sadarbojas ar nekustamo īpašumu aģentiem, tad klients var saņemt uz datiem un zināšanām balstītu atbalstu visā mājokļa iegādes procesā. 

Brokerim ir pieredze finanšu nozarē un izveidotas stabilas attiecības ar bankām. Tieši tādēļ hipotēku brokeris ir spējīgs veidot pavisam citādu sarunu ar banku – tajā iesaistās divi līdzīgi spēlētāji. Ja klients šo ceļu iet viens pats, var būt grūtāk atrast īstos argumentus un ievirzīt sarunas pareizajās sliedēs/ gultnē.
 

Kā padarīt mājas iegādes procesu labāku, ātrāku un lētāku?


Tas tāds jāpadara visiem procesā iesaistītajiem. Vajadzīga datu apkopošana, to tūlītēja apstrāde un atklāta / caurredzama atskaites veidošana, lai profesionāļi varētu labāk apkalpot klientus.  Dažādiem procesā iesaistītajiem profesionāļiem (hipotēkas brokeriem, nekustamo īpašumu aģentiem) ir jāsadarbojas un jāizmanto šobrīd tirgū pieejamās datu analīzes, informācijas apstrādes un ziņošanas iespējas, lai klienti saņemtu vislabāko servisu un iegūtu savus sapņus mājokļus.  Šajā jomā nav jēgas “vilkt deķīti katram uz savu pusi,” jo ieguvēji ir visi (ja pirkums ir veikts) vai neviens.  

Latvijā kredītu brokeri visbiežāk apkalpo to iedzīvotāju daļu, kuru bankas nevēlas apkalpot. Nevēlama izglītība, profesija, nepareiza personīgo finanšu plānošana - visi šie mainīgie virza cilvēkus uz alternatīvu finansējumu. Taču daudzās attīstītajās rietumvalstu ekonomikās situācija ir citādāka - hipotēku brokeri strādā ar sabiedrības turīgāko daļu. Šiem pircējiem ir svarīgs ne tikai iznākums, bet arī tas, cik daudz laika un pūļu process paņem, respektīvi, cilvēki pieprasa labu klientu apkalpošanu. Jāatzīst, ka neviens bankas aizdevuma speciālists nevar šādu apkalpošanu potenciālajam klientam sniegt, jo pārstāv, pirmkārt, bankas intereses, nevis klienta. Iedziļināties sarežģītos individuālos gadījumos bieži vien no bankas perspektīvas raugoties ir nerentabli vai riskanti. Lielākoties, iemesls tam ir kredīta apetītes kontrolēšana un pārvaldīšana dziļi organizācijas iekšienē, neizvērtējot individuālos gadījumus. 

Patērētājiem, kuri svarīgajā mājokļa iegādes procesā vēlas individuālu servisu un apzinātu izvēli, jāapsver iespēja sadarboties ar hipotēku brokeri. Šis speciālists kopā ar klientu meklē vislabākās finansēšanas iespējas, vienlaikus sniedzot vērtīgu atbalstu un norādījumus par visu procesu. Tas ir visdrošākais ceļš uz sapņu mājokli! 
 

Movin ir hipotēkas platforma, kas ir licencēta kā hipotēkas starpnieks. Movin speciālisti sadarbojas ar nozares profesionāļiem, īpaši ar nekustamo īpašumu aģentiem. Lai kur savā sapņu mājokļa iegādes procesa posmā Jūs atrastos tagad, Movin var būt labākais un uzticamākais partneris!